Blog

Nyaralás kutyával

2022.07.14 14:32

Tarkakutya Bambi nyaralni volt a gazdikkal. Biztosan sokan gondolkodtak már egy kutyás nyaralásról,de sokan nem merik bevállalni.

Ha elolvasod Bambiék tapasztalatait,könnyebben tudsz majd dönteni!

• Utazás:
    • Az utazást autóval oldottuk meg, mivel gyorsan szerettünk volna lejutni, éppen ezért autópályán mentünk le a Balatonhoz. Szerencsére Bambi jól bírja az utazást, így menet közben sem adódott probléma, de a kulcs ehhez az volt, hogy kisebb utakkal Bambi hozzá lett szoktatva az autóhoz, így számára már nem teher, hanem kaland az autózás.
    • A bepisilést egy beiktatott megállóval küszöböltük ki, illetve ugyan kapott a kocsiban is vizet, de ezt nem vittük túlzásba. Nagyon odafigyeltünk a hőmérsékletre is, ezért nem szállítóboxban, hanem a hátsó ülésen, pórázra csatolható kutya biztonsági övvel utazott. Így volt némi mozgástere, de mégis biztonságban volt. Ennek hosszát úgy állítottuk be, hogy vezetés közben ne tudjon megzavarni.
  • Szállás:
    • Barát nyaralójába mehettünk (magánszállás), ami egy kertes ikerház egyik lakása volt. Így mi szerencsés helyzetben voltunk, de tervezünk a jövőben hivatalos szállásra is menni kutyával, így ha lesz tapasztalatunk, arról is be fogunk számolni! Szállás esetén mindenképp fontos odafigyelni, hogy a szokásos séták ne maradjanak el, pisi-kaki körök miatt, valamint kertes házas szállás esetén győződjünk meg róla, hogy a kerítés kutyabiztos, véletlenül se tudjon kiszökni kutyánk felfedező útra
  • Strand:
    • Mi a Fonyódi Kutyastrandon jártunk, szám szerint háromszor, hatalmas élmény volt Bambinak és nekünk is! Először tartottunk attól, hogy ez „csak” egy nyitott szabadstrand lesz, valamint a többi kutyától is tartottunk (Bambi fél a nagyobb kutyáktól), de csakis kellemes csalódás ért minket. A strand teljesen körbe van kerítve, duplakapus bejárat biztosítja a biztonságos ki-bejutást. A kutyák kezelése a gazdikra van bízva: mi magunk is az első alkalommal kizárólag pórázon vittük Bambit, a harmadik alkalomra viszont már szinte teljesen felbátorodtunk: alig-alig volt Bambi a póráz végén. Kutyaszocializáció szempontjából csillagos ötös.
    • Fontos volt odafigyelnünk Bambi reakcióira, főként amikor vízbe mentünk. Alapvetően lépcsős bejutással lehet bemenni a vízbe (lépcső mellett van kutyarámpa, viszont a víz mély a kistestű kutyáknak, ezzel számolni kell!) A szélmentes napon kifejezetten jól elboldogult Bambi, de úszás közben gyorsan fáradt. Szelesebb idő esetén nem szabad erőltetni, de szerencsére a parton is találtunk elég elfoglaltságot.
    • Külön kiemelnénk a strand tisztaságát, jól működtek a kutyás etikettek (pl. elszórt kutyaürülékbe nem botlottunk)
  • Idegen helyen kutyával:
    • Nagy gond evvel nem volt, inkább az izgatottság volt a jellemző, ehhez nagy segítség volt, hogy pár saját játékával és a jól megszokott fekhelyével biztosítottuk az otthoni életérzést. A jelölő pisilés viszont gyakoribb volt, erre ügyelni érdemes. Emellett a felfedezőkedv is nagyobb, a sétáltatások így élményszámba mennek, de emiatt nagyobb odafigyelést is igényelnek.
  • Egyéb tanácsok:
    • Más műfaj kutyával nyaralni, fürdőbe menni, mozizni így nyilván nem lehetett, de némi előkészülettel kiváló nyaralást lehet szervezni. Egyre több helyen biztosított a kutyabarát kiszolgálás (pl. Róza Mama Büféjénél lángosoztunk Bambival), ezekre érdemes nyaralás előtt ránézni. Strand ügyben teljesen pozitív az élmény, Fonyód mellett a B tervünk a balatonföldvári, és keszthelyi kutyastrand volt. Később szeretnénk ezeket is majd megnézni. Ha a városnéző túra fő célja a múzeumok meglátogatása, akkor nehezített pályán mozgunk, viszont ha inkább a város hangulatát akarjuk átélni, akkor ebben szerintünk még segítség is a kutya. Jól nevelt kutya esetén még barátkozni is könnyebb a helyiekkel vagy más nyaralókkal
    • Azt tanácsoljuk, hogy tegyük aktív részesévé a kutyát is ilyen nyaralás esetén, hálás lesz érte, és mi magunk is hatalmas élményekkel gazdagodhatunk ilyenkor. Ha elsőre ijesztőnek tűnik, akkor érdemes lehet előtte egy hétvégét vagy 1 napot/éjszakát megpróbálni családtagnál vagy ismerősnél, nekünk ez jó előkészület volt a nyaraláshoz.

Köszönjük szépen a sok precíz információt!

Webáruház készítés
A kényelmes és biztonságos online fizetést a Barion Payment Zrt. biztosítja, MNB engedély száma: H-EN-I-1064/2013. Bankkártya adatai áruházunkhoz nem jutnak el.